pi dagen

idag är det...
PIDAGEN
det är det bara för dom tre första siffrorna i talet pi är
3.14
vilket blr 14/3
dagen har varit mkt itressant,
vi har gjort en tårta,
jag Dogge Soffe Tina och Ebba gjorde fina träske
(som jag inte har bild på ): )
han var 3.5 cm hög
21 cm bred
och vägde 172g.
träske levde i 30min,
sen blev han mördad av oss ^^
och Julia ;)
men dagen började med dans matte det var riktigt kul,
spela rund pingis var oxå mkt roligt ^^
och jag har lärt mig dom 6 första decimalerna i pi,
(pi används när man ska räkna ut omkrets och area av en cirkel, ovkitigt vetande)
dom är, 3.
141592
jag är bääst ^^
nu ska läxan fortsätta göras sen spela fiol,
och förhöra syrran på hennes läxa.
kramar :D

PIII^^


Kommentarer
Postat av: amaanda

vi tuffa här uppe i varberg har ju då haft studiedag xd <3

2011-03-14 @ 21:54:22
URL: http://amaandamadelaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0